16 Nisan 2013 Salı

MURAKKA AKKÂSE. . .

Murakka: akkâse ebru kâğıdımıza fırca yardımıyla muhallebi sürüp mukavvaya yapıştırmaya ve akkâse renklerimize uygun battalımızla da pervaz yapma işlemine murakka diyoruz..


Tabii sadece yapıştırmayla iş bitmiyor, ince işlemler başlıyor. Önce trilin denilen ucu açık kalemimiz ile cetvel çekiliyor,


daha sonra cetvel çkilen yerleri doldurma işlemi başlıyor. Ben, bu işlm için 24 ayar hakiki altın kullanmayı tercih ettim. Biraz masraflı olsa da, sonuç görülmeye değer..


Altın sürme işlemi..

 
Altın, mat durdugundan mühre denilen akik taşı kalem ile parlatma işlemini yapıyoruz..


Bu işlemi yapmak bile ûsül gerektiriyor..

 
Ve son olarak rapido denilen kalem ile altın etrafına cetvel çekilerek çerçeveleniyor..



ve murakkamız çerçevelenmek üzere hazır..

 
Çerçeveli hali ise, Haziran'da "Feshane'de,dünyanın en büyük el sanatları sergisi"nde olacaktır inşaallah..
 Tüm sanat severlere duyurulur;))
 
Hocam Şeyda Özden'e Minnet  ve Saygımla...

14 yorum:

  1. off off of diyorum bu eser tam sergilik zaten.Bizim hocada feshane sergisinden bahsediyordu benim o sergiye battalla katılmamı istedi hayırlısı bakalım belki aynı sergide buluşuruz haa tuğba'cım? :)

    YanıtlaSil
  2. bu arada bizim sergi netleşti eminönü hünkar kasrında olacak.
    sana özel davetiye yollamak istiyorum nasıl yaparız canım? buluşsak mı :)

    YanıtlaSil
  3. ;) sağolasın cancağızım. İnş. aynı sergide de oluruz,eserlerimiz de yanyana olur;) sergine de gelmeyi çok istiyorum. harika işler çıkardığn kesin. mekan çokta havalıymış;) ben face'de bi organize ayarlayayım da olmadı başbaşa oluruz ne dersin?;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah.tamamdır sen ayarlamaya çalış ama çok uğraşma başbaşada olabiliriz:) hahahaaaa bunu okuyan kötü düşünmez heralde hakkımızda:)))))))))))

      Sil
    2. :D tamam canım ben sana bildiririm inş.. yok yahu niye yanlış anlasınlar tklif edeceğiz sonuçta;))

      Sil
  4. Teşekkür ederim marifetli resim defterimm;)

    YanıtlaSil
  5. ellerinize sağlııık. bayılıyorum sizin eserlerinize :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ;) teşkkür ederim Tuğba'cığımın sevgili kardeşi..

      Sil
  6. Merhaba, güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Çok emek isteyen, çok özel bir sanat, altınla uğraştığınıza göre pahalı malzemeleri var. Bu güzelliklerde kolayca ortaya çıkamaz tabi. Sergiye hazırlık da tamamlanmış anlaşılan, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizlerin güzel yorumu için de ben teşekkür ederim Sema Hanım.. Altın kullanmak tercihe bağlı, diğer malzemeler de normal pahada. Sergiye de bekleriz;) Sizin de emeğinize, yüreğinize sağlık;)

      Sil
  7. Tebrik ediyorum... İnce ince ne güzel dokudunuz.

    YanıtlaSil
  8. Merhaba,
    Tebrik ederim güzel çalışma...
    24K altın kullanmadığınız zamanlar aynı işlem için ne tercih ediyorsunuz, guajmı akrilik boyamı?

    Saygılar

    YanıtlaSil